interview Lidian Janssen

Klant van Exitus? Dan is de kans groot dat je al wel eens met Lidian Janssen te maken hebt gehad. Onlangs werkte ze 12,5 jaar bij Exitus. En het liefst … lekker achter de schermen, letterlijk en figuurlijk.

Bezoekt ze ook wel eens klanten? “Ja hoor. En dat vind ik hartstikke leuk. Bijvoorbeeld als ik de begroting voor een klant heb gemaakt. Dan zeggen adviseurs: ‘Ga jij maar mee. Jij weet precies wat je moet vragen!’ Maar het allerliefst ben ik toch gewoon lekker aan het analyseren en berekenen, thuis of op kantoor in Veghel.”

Exitus kon wel iemand gebruiken op de binnendienst
“Ik was destijds zwanger van onze tweede en ik wilde een flexibele werkomgeving zodat ik mijn gezin, ons snel ontwikkelend melkveebedrijf en advieswerk kon combineren. Ik werkte destijds bij de Rabobank voor grote klanten en daar was dat lastig.”

Dus solliciteerde ze eind 2010 bij Exitus. Tot die tijd deden de adviseurs zelf nog het voorwerk. Maar met de groei Exitus was het fijn als iemand dit op zou pakken. “Daarom ben ik 12,5 jaar geleden bij Exitus begonnen, op de binnendienst. Ik ondersteun adviseurs met analyses, berekeningen en meedenken over oplossingen. Omdat ik voor veel klanten werk en met verschillende collega’s kan ik ook zaken aandragen die ik weer bij anderen zie. Zo worden we allemaal weer wat slimmer.”

‘Professioneel, maar informeel’
Het klikte direct tussen Exitus en Lidian. “De sfeer hier is professioneel, maar informeel. De lijntjes naar elkaar zijn kort, de contacten oprecht en persoonlijk. We weten van elkaar hoe het gaat. Dat je het thuis op orde hebt, dat vinden we bij Exitus belangrijk. Ze hebben altijd alle begrip gehad dat ik flexibel moest kunnen zijn. Het gezin staat voorop en het bedrijf moest door. Ik was thuis degene die zich kon schikken. Bij Exitus kreeg ik ook de ruimte om dat te doen.”

‘Excel heeft geen geheimen meer voor me’
Dat ze samen met haar man melkveehouderij heeft, scheelt ongetwijfeld in haar contacten met klanten, denkt Lidian: “Heel simpel voorbeeld: als het in de zomer al twee weken regent en het is eindelijk een paar dagen droog, dan ga ik klanten niet bellen als dat niet echt nodig is. Dan weet ik dat ze het druk hebben.”

Toch beperkt haar kennis zich al lang niet meer tot die van de melkveesector: “Exitus was voorheen vooral actief in de agrifood sector. Ik weet dan ook steeds meer van varkens of de tuinbouw bijvoorbeeld; en dan vooral als het om de cijfers gaat. Maar het leuke aan dit kantoor is, dat het steeds breder actief is. We krijgen steeds meer klanten ook uit het mkb. Ik houd daar wel van. Om weer eens in een totaal andere wereld te duiken. Excel heeft eigenlijk niet veel geheimen meer voor me, nieuwe klanten nog wel. Dat vind ik mooi.”

‘Dat blijft leuk’
Het mag duidelijk zijn: bij Exitus zit Lidian volledig op haar plek. “Wat ik het leukste vind aan het werk? Dat een klant met een idee komt en dat ik dan mee mag werken aan het uitwerken van het plan. En het allermooist natuurlijk is wanneer dat plan vervolgens goed valt bij de klant en vervolgens in één keer wordt goedgekeurd door de bank. Dat blijft leuk. Om daar aan te werken! Lekker op de achtergrond, ondersteunend aan de adviseurs. Om samen een klant zo goed mogelijk te begeleiden bij het leiden van zijn bedrijf.”

Vrijblijvend advies?

0413 – 25 78 76

Lidian Janssen-Brands